SECC 2025: Christer Olsson + Jesper Rynemark
Christer Olsson + Jesper Rynemark – 21 plats 19:19:24
Sammanfattning
Antal personer i bilen: 2
Bil: Tesla Model Y Performance (2023)
Fälgar: 19″ The New Aero
Däck: Pirelli Pzero
SOC vid start: 98%
Bilens beräknade räckvidd vid start: 447 km
SOC vid målgång: 1%
Bilens beräknade räckvidd vid målgång: 4.6 km
Antal laddstopp: 6
Total laddtid: 1:54
Antal kWh laddade: 229
Medelförbrukning: 177 Wh/km
Sluttid: 19:19:24
Placering: 21
SECC:s reflektioner
Christer var en av få som tyvärr inte lyckades förbättra sitt personbästa detta året. Trots nya fälgar som verkar fått ner förbrukningen från 187 Wh/km till 177 Wh/km, och trots mindre tid vid laddstolparna, så ville det sig icke. Körde annars oerhört imponerande, och kom in med 0% eller 1% till varje laddstopp, inklusive till mål. Är därmed det ekipage som nyttjat batteriet till max. Summerar vi ihop SOC vid alla stoppen, så blir det endast 4%. Det ser dock ut som att man skulle undvikit Ionity, och hållit sig till Teslas SuC, om man kollar på laddningshistoriken.
Deltagarens berättelse: